Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łapiński: Zmiany w załączniku nr 5 korzystne, ale czekamy na dalsze uzupełnienia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łapiński: Zmiany w załączniku nr 5 korzystne, ale czekamy na dalsze uzupełnienia
fot. UMWDŚ
Ponad 550 km nowych dróg ekspresowych i autostrad powstanie dzięki zmianom w załączniku nr 5 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. – To długo wyczekiwanie i korzystne zmiany, które potwierdzają, że sprawdziła się metoda stworzenia tego załącznika w ubiegłym roku – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Marek Łapiński, poseł PO i przewodniczący poselskiego zespołu ds. budowy dróg ekspresowych S3 i S5.

Stworzenie załącznika nr 5 dobrym posunięciem

Poseł przypomina, że dzięki stworzeniu załącznika nr 5 jeszcze przed uruchomieniem perspektywy finansowej na lata 2014-2020 możliwe było ogłoszenie przetargów na budowę dróg ekspresowych. – Dziś przetargi z ubiegłego roku wkraczają w fazę rozstrzygnięć. Teraz dzięki decyzji rządu uzupełniającej załącznik o kolejne inwestycje, GDDKiA będzie mogła w tym roku uruchomić przetargi tak, by w 2014 roku wykonawcy mogli wejść na budowy – oznajmia poseł.

Marek Łapiński tłumaczy, że na rozstrzygnięcie takiego przetargu potrzeba około 12 miesięcy. – To gwarantuje, że zarówno sezon budowlany w roku 2014 (przetargi z roku 2013) i sezon w roku 2015 (przetargi z bieżącego roku), będzie czasem, kiedy firmy powiększą i uzupełnią swoje portfele zamówień i te będą inwestycje realizowane – dodaje.

Przewodniczący zespołu poselskiego ds. dróg S5 i S3 przypomina, że Polska jest w ostatniej fazie przygotowań do przyjęcia umowy partnerstwa i zatwierdzenia programów operacyjnych, co otwiera drogę do uruchomienia środków unijnych. Polska będzie miała przygotowane portfel projektów, które mogą być refundowane funduszy UE.

Korzystne zmiany w planach budowy dróg, ale…

– Pozytywnie oceniam decyzję rządu. bardzo ważne dla Dolnego Śląska jest przedłużenie drogi S3 o odcinek Legnica – Bolków oraz uzupełnienie etapów realizacji drogi S5 o cały przebieg między Gnieznem, Bydgoszczą a Grudziądzem. Co więcej, istotny jest odcinek przed Poznaniem, co zapewni ciąg drogi S5 między Wrocławiem a Poznaniem w najbliższych latach – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” poseł Łapiński.

Mimo dodania nowych inwestycji do załącznika nr 5, wszyscy liczą na uzupełnienie go kolejne pozycje. – Z punktu widzenia Polski Zachodniej na pewno czekamy na zapowiedziane uzupełnienie tego załącznika o drogę S6 od Pomorza Zachodniego w stronę Pomorza i drogę S11 łączącą Pomorze Zachodnie z Wielkopolską i Śląskiem. To są ważne projekty – podkreśla Marek Łapiński.

Poseł PO wspomina o innym projekcie, który na razie nie znajduje się w żadnych rządowych załącznikach i nie są w związku z nim prowadzone żadne prace projektowe. Jest to droga ekspresowa S5 na południe od Wrocławia do Kotliny Kłodzkiej. – Jeśli mówimy o przyszłych ważnych inwestycjach, które są oczekiwane z punktu widzenia regionu, z którego pochodzę, jest to droga S5 na południe i przedłużenie drogi S3 Bolków – Kamienna Góra – Lubawka – wylicza poseł.

Marek Łapiński przyznaje, że o przedłużeniu drogi S3 do granicy w Lubawce można mówić w perspektywie najbliższych lat, gdy zostanie uruchomiony instrument CEF Łącząc Europę oraz gdy strona czeska przystąpi do realizacji inwestycji po swojej stronie granicy, co stanie się około 2018 roku. – Podkreślam jednak, że bardzo nam zależy na rozpoczęciu projektowania drogi S5 na południe od Wrocławia do Kotliny Kłodzkiej – dodaje przewodniczący zespołu poselskiego ds. budowy dróg S3 i S5.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5